دکتر روانپزشک فرامرز ذاکری

دکتر فرامرز ذاکری یکی از بهترین پزشکان روانپزشک در تهران است .

دکتر روانپزشک فرامرز ذاکری

دکتر فرامرز ذاکری یکی از بهترین پزشکان روانپزشک در تهران است .

دکتر روانپزشک فرامرز ذاکری هر گونه اختلال افسردگی، اختلال دو قطبی، اختلال خوردن، اختلال وسواس اجباری، اختلال بی میلی جنسی و افزایش میل جنسی و ... را با روش های دارویی و غیر دارویی درمان می کنند .

۴ مطلب در شهریور ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

شب ادراری یا بی اختیاری ادرار، به خروج غیرارادی ادرار در طول خواب گفته می شود . ادرار کردن در کودکان و نوزادان به صورت غیرارادی انجام می شود و از همین روی، شب ادراری کودکان تلقی می گردد . شب ادراری کودکان مشکلی شایع است . در حدود 2 درصد از بزرگسالان به اختلال شب ادراری دچار می شوند که می تواند دلایل متفاوتی داشته باشد و گاهی نیاز به درمان دارد .

شب ادراری می تواند نتیجه یک بیماری پنهان در کودکان باشد . با وجود این، برخی از کودکان بدون هیچ گونه علت خاصی دچار شب ادراری می شوند . با وجود این ها نمی توان تشخیص داد که بی اختیاری ادرار در افراد به صورت ناخودآگاه صورت می گیرد یا بنا به علت مشخصی اتفاق می افتد .

روانپزشک دکتر فرامرز ذاکری اظهار می کند که شب ادراری به دو بخش تقسیم می شود . این تقسیم بندی به دو صورت شب ادراری اولیه و شب ادراری ثانویه می باشد .

دلایل شب ادراری در کودکان :

- عفونت مجاری ادرار

- دیابت

- مشکلات عاطفی

- اختلالات آناتومیک

در صورتی که سن کودک پایین و شدت شب ادراری کم باشد، می توان با برخی توصیه های رفتاری مشکل را برطرف نمود . اما اگر سن کودک بالا و شدت آن زیاد باشد، بهتر است سریعا به روانپزشک کودک و نوجوان مراجعه نمود و از داروهای مخصوص برای کنترل شب ادراری که توسط روانپزشک تجویز می گردد، استفاده نمود .

 

  • doczakeri doczakeri
  • ۰
  • ۰

یکی از مسائلی که در میان کودکان و نوجوانان دیده می شود، لجبازی آن هاست . لجبازی، رفتاری نامطلوب و نادرست است که به صورت آسیب رساندن به خود، دشنام گفتن، گریه کردن، فریاد کشیدن و شکستن وسایل به چشم می خورد . این رفتارها اگر در حد کم باشد، طبیعی است اما اختلالی وجود دارد به نام اختلال لجبازی که مهم ترین نشانه آن نافرمانی بیش از حد است .

این اختلال در میان فرزند اول بیش تر دیده می شود . زیرا مادر می خواهد فرزندش را در بهترین شرایط ممکن تربیت کند و کنترل بیش تری بر رفتارهای او داشته باشد که در آخر سبب بروز لجبازی در کودک می گردد .

روانپزشک کودک و نوجوان دکتر فرامرز ذاکری اظهار می کند که این اختلال تا قبل از نوجوانی در پسران شیوع بیش تری دارد، اما پس از نوجوانی در پسران و دختران به یک میزان دیده می شود . اختلال لجبازی معمولا از 8 سالگی آغاز می شود و در برخی مواقع نیز زودتر دیده می شود . سن بروز آن معمولا بین 8 تا 12 سالگی است .

علائم و نشانه های اختلال لجبازی در کودکان :

- بداخلاقی و اوقات تلخی های مداوم

- بحث بیش از حد با بزرگترها

- عدم پیروی از خواسته بزرگترها

- اذیت کردن و آزار رساندن به دیگران

- سرزنش دیگران به خاطر بد رفتاری و اشتباهای خود

- حساسیت و زود رنجی بیش از حد

- خشم دائمی

- کینه جویی

- صحبت کردن تند و زننده در هنگام عصبانیت

اگر کودک شما به اختلال لجبازی دچار است، کافی است که با یک روانپزشک خوب کودک و نوجوان مشورت نمایید تا بتوانید راهکارهای لازم را دریافت کنید .

  • doczakeri doczakeri
  • ۰
  • ۰

روانپزشک دکتر فرامرز ذاکری اظهار می کند که اولین حمله پانیک به صورت خود به خودی اتفاق می افتد . حمله پانیک وقتی اتفاق افتاد در عرض ده دقیقه و به سرعت تشدید می یابد . افزایش ضربان قلب، تعریق، تنگی نفس و  ... از علائم و نشانه های بالینی حمله پانیک هستند .

این اختلال در اواخر دوره نوجوانی و یا اوایل دوره بزرگسالی آغاز می شود . البته گاها در دوره کودکی، اوایل نوجوانی و  میانسالی هم دیده شده است . در شروع اختلال پانیک استرس های روانی _ اجتماعی بعضا افزایش می یابند . در کل این اختلال بسیار مزمن می باشد . سیر این بیماری در هر بیمار و در زمان های مختلف متفاوت است .

اکثر بیمارانی که به این اختلال دچار هستند اگر تحت درمان قرار گیرند، بهبود می یابند . درمان هم به صورت دارویی و هم به صورت درمان های شناختی و رفتاری توامان خواهد بود . شناخت درمانی این افراد به این صورت خواهد بود که اعتقادات غلط بیمار را به او بگوییم و به او بفهمانیم که این حملات مرگ آور و خطرناک نیستند .

 

  • doczakeri doczakeri
  • ۰
  • ۰

اختلال جنسی به حالتی گفته می شود که شما دچار مشکلی شده اید که دیگر میل به رابطه جنسی ندارید و یا این که از رابطه جنسی خود لذت نمی برید . اختلال جنسی ممکن است که در هر سنی رخ دهد و می تواند حالت های مختلفی داشته باشد . اختلالات جنسی می توانند بلند مدت یا کوتاه مدت باشند .

علل بروز اختلال جنسی متعدد است و شامل موارد زیر می باشد :

- داشتن سن بالای 65 سال در مردان

- سابقه تجاوز در دوران کودکی

- خوردن بعضی از داروهای ضد افسردگی

- عدم تعادل هورمونی

- سوء استفاده از مواد

- بروز اتفاقات استرس زا در طول زندگی

- ابتلا به برخی از بیماری ها مانند دیابت، فشار خون بالا، آرتروز و آپنه خواب

- عفونت های واژن

- آسیب دیدگی فیزیکی مانند شکستن لگن

برای رفع مشکلات و اختلالات جنسی خود حتما به روانپزشک خوب جنسی مراجعه نمایید تا بتوانید بهترین راهکارها را دریافت کنید .

 

 

  • doczakeri doczakeri