دکتر روانپزشک فرامرز ذاکری

دکتر فرامرز ذاکری یکی از بهترین پزشکان روانپزشک در تهران است .

دکتر روانپزشک فرامرز ذاکری

دکتر فرامرز ذاکری یکی از بهترین پزشکان روانپزشک در تهران است .

دکتر روانپزشک فرامرز ذاکری هر گونه اختلال افسردگی، اختلال دو قطبی، اختلال خوردن، اختلال وسواس اجباری، اختلال بی میلی جنسی و افزایش میل جنسی و ... را با روش های دارویی و غیر دارویی درمان می کنند .

۳ مطلب در خرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

شخص مبتلا به اختلال خود بیمار انگاری ( هیپوکندریازیس ) کوچک ترین نشانه های جسمانی را بیماری تلقی می کند و پزشک نمی تواند او را قانع نماید که بیمار نیست . افراد مبتلا به این اختلال با کوچک ترین نشانه های فیزیکی یا روانی نگران سلامت خود می شوند و به این باور می رسند که یک بیماری جدی دارند و نیازمند درمان هستند .

نشانه های اختلال خود بیمار انگاری :

- شخص مبتلا مدام بدن خود را بررسی می کند و به دنبال نشانه است .

- به طور پیوسته صحبت کردن راجع به بیماری

- مراجعه مکرر به پزشک و انجام مکرر آزمایش به منظور تشخیص بیماری

- عدم اطمینان کافی به پزشک و جواب آزمایش منفی

- اشتغال ذهنی در مورد مبتلا بودن یا مبتلا شدن به یک نوع بیماری خاص

- اشتغال ذهنی در مورد بیماری باید حداقل 6 ماه در فرد وجود داشته باشد .

این اختلال مزمن می تواند در هر بازه زمانی از زندگی رخ دهد . اما این اختلال در بین سن 20 تا 40 سال شیوع بیش تری دارد . در صورت حاد بودن علائم و در شرایطی که بیمار دچار مشکلات روانی و آسیب پذیری دیگری هم باشد، ممکن است که این بیماری خیلی طول بکشد .

چنانچه تصور می کنید که به اختلال خود بیمار انگاری دچار هستید، حتما به یک روانپزشک مراجعه نمایید .

  • doczakeri doczakeri
  • ۰
  • ۰

برخی از کودکان مدام پلک می زنند یا شانه بالا می اندازند یا این که صداهای نامتعارفی از خود در می آورند . بسیاری از والدین یا حتی معلمان در برخورد با این کودکان به آن ها تذکر می دهند، ولی باید دانست که این کار باعث تشدید علائم در کودک می شود . تحقیقات نشان می دهد که 13 درصد پسران و 11 درصد دختران به این اختلال دچار می شوند . کودکان در سنین 7 تا 11 سالگی بیش ترین میزان تیک را از خود نشان می دهند .

اختلال تیک مشکلی است که در آن بخشی از بدن، حرکات تکراری، سریع، ناگهانی و تا حدودی غیر قابل کنترل دارد . این اختلال ممکن است که در هر نقطه ای از بدن صورت گیرد .

اگر فرزندتان به تیک های عصبی دچار است، حتما به یک دکتر روانپزشک مراجعه نمایید . به پدر و مادرها توصیه می شود که از توجه زیاد، تذکر دادن به کودک و تحقیر و سرزنش او جدا خودداری نمایند .

 

روانپزشک خوب دکتر فرامرز ذاکری

  • doczakeri doczakeri
  • ۰
  • ۰

دکتر روانپزشک برای درمان اختلالات زیر قرص فلوکستین را تجویز می نماید :

- افسردگی

- حملات هراس

- اختلال وسواس

- اختلال خوردن

- سندروم پیش از قاعدگی

فلوکستین Fluoxetine به بهبود اشتها، خلق و خو و خواب فرد کمک می کند و همچنین میزان انرژی فرد بیمار را افزایش می دهد . همچنین باعث کاهش ترس، اضطراب، افکار منفی و حملات ترس می شود . فلوکستین موارد درمانی متفاوتی دارد که روانپزشک بسته به بیماری فرد آن را تجویز می کند .

عوارض و اثرات جانبی فلوکستین :

- اختلال در دستگاه گوارش ( تهوع، استفراغ،اسهال )

- سرگیجه

- سردرد

- اضطراب

- تعریق

- اختلال خواب

همانطور که گفته شد این علائم در مدت زمان کمی از بین می رود و بیمار می تواند به مصرف دارو ادامه دهد . این عوارض در تعداد کمی از افراد بروز می کند و ممکن است در بسیاری از افراد خود را نشان ندهد .

روانپزشک دکتر فرامرز ذاکری

  • doczakeri doczakeri